Betald annonsering i digitala kanaler

Vi drivs av att skapa effekt i digitala kanaler. Med hjälp av insiktsdrivna strategier möjliggör vi för våra kunder att nå ut med sitt budskap till rätt målgrupp – och vid rätt tillfälle. Genom tydlig målsättning, segmentering, optimering och spårning gör vi det enklare att synas i digitala kanaler på bästa sätt.

230127_2_0789_Print_1900.jpg

Vad är performance marketing?

Performance marketing är i stora drag datadriven marknadsföring med fokus på att generera mätbara resultat och därigenom skapa effekt. Det är en ständigt föränderlig process där A/B-testning, analys och optimering är en viktig del av vardagen. Oavsett om du vill bygga ditt varumärke, skapa medvetenhet eller öka försäljningen kommer riktad digital marknadsföring hjälpa dig att lyckas.

230127_2_0319_Print.jpg

Vi hjälper dig hela vägen

Hos oss på Clay finns bred kompetens inom olika delar av performance marketing. Detta innefattar bland annat expertis inom sociala medier, SEM och display.

Annonsering i sociala medier

Att finnas på sociala medier är idag viktigare än någonsin. Genom betald annonsering via Facebook, Instagram, Snapchat, TikTok, LinkedIn och Pinterest har du möjlighet att på ett kostnadseffektivt sätt nå ut med ditt budskap till rätt målgrupp.

Nå dina målgrupper till en låg kostnad

Displayannonsering

Med displayannonsering kan du på ett effektivt sätt nå ut med ditt budskap, ofta i en redaktionell kontext. Beroende på målsättning och målgrupp tar vi fram en plan på hur du kan få absolut bäst effekt. Ofta är displayannonsering ett kostnadseffektivt komplement i en större kampanj.

Programmatisk annonsering

Programmatisk annonsering ger dig möjlighet att annonsera mot en specifik målgrupp i flera olika typer av medier. Köpprocessen är i realtid och sker automatiskt vilket gör det väldigt kostnadseffektivt. Här inkluderas både displayannonsering, native och online video. Vi använder plattformen DV360 för att göra programmatiska annonsköp.

Annonsering på YouTube

Videoannonsering växer ständigt och har blivit en allt viktigare del av den digitala annonseringen. Att använda YouTube som digital kanal att marknadsföra sig på är effektivt för att nå ut med rörliga material och starka budskap.

SEM

Annonsering i sökmotorer som Google och Bing är ett bra sätt att nå potentiella kunder när de aktivt söker efter dina produkter eller tjänster. Genom att säkerställa god synlighet i sökmotorn kommer du att kunna driva trafik till din webbplats och generera konverteringar.

Skapa tillväxt med sökannonsering

Native

Med nativeannonsering kan du nå ut med redaktionellt innehåll i en relevant kontext. Native passar extra bra för att bygga trovärdighet och läsning av artiklar. Ibland länkar annonserna målgruppen vidare till din hemsida för att läsa vidare, ibland bor hela artikeln hos publicisten för att smälta in bland resterande innehåll.

DOOH

DOOH = digital out of home, det vill säga digital utomhusreklam. Formatet är speciellt effektivt för att skapa kännedom och intresse för ditt varumärke, och jämfört med traditionella annonstavlor kan annonsörer här utmärka sig genom att använda rörliga och till och med interaktiva enheter.

Har du frågor kring digital annonsering?

Vi pratar gärna mer om hur vi kan hjälpa dig skapa effekt i digitala kanaler.